Monday, February 7, 2011

cyberSAFE


salam cyber!
wah..salam cyber sekarang..hahaha
ok..ok
now, nak share tentang something yang aku baru tau..
tak tau la kalau korang dah tau kan..maybe aku lembab kot..hahahaha
ok.
aritue ondeway balik kampong, kereta yang dipandu oleh abah ku, melepas sebuah bas yang cantek!-waaahhh!!!..bahasa baku.cait!
kat bas tue ada iklan nie:

aku memang tertanya-tanya apa itu cyber safe
then, arinie tergerak ati nak tanya pakcik google..
cybersafe adalah short form untuk Cyber SecurityAwareness For Everyone

cyber safe berfungsi sebagai menyediakan information yang diperlukan dan sumber-sumber yang boleh dipercayai mengikut kumpulan pengguna di malaysia.
tengok gambar atas nie.
dekat yang dibulat-petak-segi empat tepat tue..
yang ada soalan WHO AM I?
kat situ korang boleh pilih, korang nie golongan yang mana satu.
then, die akan kuarkan tips-tips yang bersesuaian dengan golongan yang korang tekan tue la..
contohnya..aku tekan youths, ade macam-macam cyberSAFE tips, videos, posters dll

cyberSAFE jugak ade facebook:
and kalau ada game terbaru di dunia cyber, cyberSAFE akan update dan inform yang laen..

hik!hik!hik!
aku pown masih belom explore abez lagi..
masih dalam proses mempelajari.
sama-sama kita belajar, ok?
^______________^

No comments: