Tuesday, October 26, 2010

millatfacebook

salam

tau mengenai millatfacebook?

ok

sy baru tau mengenai millatfacebook a weeks ago

then, sy trus buka account millatfacebook..kamo juga boleh buat benda yang sama hanya dengan search di search box..millatfacebook.


tapi kamo kene godeh2 sendiri la..sebab it is a copy of facebook but a little bit more complicated since you need to godeh it first and understand it urself..

ok..this is some of the information about millatfacebook:

MillatFacebook is a Muslim-oriented social networking website. It was launched in May 2010 in response to a controversial group on Facebook entitled Everybody Draw Mohammed Day. The Urdu word "Millat" is used by Muslims to refer to their nation.their services "helps you connect and share with more than 1.57 billion Muslims and sweet people from other Religions." The site aims to become "the largest Muslim social networking website".

mungkin saya ketinggalan..mungkin tidak..saya pown xtau. but this one surely need our support. sape lagi nak support agama kita kalau bukan kita sendiri kan?

im not trying to touch any religious matter and i DO NOT have the intention to do one..but its reality.hakikat yang semua orang kene sedar. agama kita makin teruk. saya taknak anak saya membesar dalam suasana yang mana explanation sy mngenai agama tidak sama seperti apa yang mereka lihat di alam nyata.

apa saya dan suami nak jawab bila anak kami tanya soalan seperti:

"..ibu, kenapa saya x boleh pergi church?..kawan2 saya ramai pergi sana tau.."

atau..

"..baba, tadikan, kat kindergarden kan, dia..sihitam itu kata kita buat kerje sia2 pakai baju putih, tonggek2.."

atau..

"..ibu, ah chong ajak saya kawen petang nie.bolehkan ibu?.."

atau..

macam-macam lagilah..

saya x sanggup nak tipu anak saya..tapi pada masa yang sama, saya xnak anak saya rosak.

oleh itu, saya memilih untuk menyokong agama kita.dan berikan segala sokongan yang diperlukan..insyaallah..

walaupun kini, kita rasa benda nie, useless..but not in the future..

things change..people change..we change..think!



No comments: